Sunday, April 17, 2011
Kejinya kau maxis !
I will not talk much . Penat dengan maxis yang ntah ape ape ni . im going to use Unifi after this . screw u maxis !
here goes the story , maxis broadband adalah satu alatan yang paling sampah yang maxis pernah keluarkan ( im not going to compare broadband korang dengan mine because i knew the coverage also depending on our location ) but hey , i stayed at shah alam and to be exact , i live besides the I- city , so takkan coverage kurang . logik lah kan ?
then , 2 hari lepas internet sangat la azab , slow nak mampus ! so penulis pon top up la rm 28 dekat akaun dengan harapan internet tu pon akan la bergerak indah laju dan permai . tapi then , hampeh ! penulis hampa . macam xxxxxx gak connection die . penulis masih bersabar ..
Maxis masih meneruskan kejian mereka . tadi penulis pon topup la lagi RM18 sebab penulis need to use internet dengan kadar yang laju , nak siapkan kerja kan but then , to my suprise 13 minit selepas penulis terima mesej yg penulis telah berjaya menambahnilai kelajuan internet , maxis kemudian menghantar mesej peringatan bahawasanya kuota penggunaan penulis sudah hampir ke limit dan penulis perlu untuk menambahnilai LAGI !
and i was like , fukkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk ! kepala ngoknek kau maxis !
and this is the proof :
first message ive received :
Content:
RM0.00 Maxis Broadband - You have successfully purchased the top up package. The charges will be billed into your account. Thank you
Time: 17/04/2011 14:43:19
second message ive received :
Content:
RM0 MaxisBB-You are nearing quota. Log on to MyAccount Portal to buy quota as low as RM8 & cont to enjoy internet browsing. Call 1800822000 for more info
Time: 17/04/2011 14:56:12
Sila lihat kepada beza masa mesej yang penulis terima . 13 minit man ! come one la maxis , kalau nak tipu pon , hantar la mesej tu lepas 100 minit ke , 230 minit ke , ni tidak ! right after 11 minit . bodoh ke tidak dia ni ?
serius ! enough is enough ! i will terminate this maxis yang keji . tu belum cakap lagi pasal kredit handphone yang berkurang secara sendiri kan ? taknak ajaib pulak maxis ni . kau ni maxis , memang buat orang hilang rasa sabar kau taw tak ? rasa macam nk pijak lantas patah patahkan saje broadband kau ni lepas tu aku buat kau jadi door stopper . huh ! ( wah , tertekan sangat ni )
to maxis people ( if you read this )
i used to work with celcom before and i knew exactly what system you guy used to do your work . so please dont lied when people call asking about this bullshit broadband , dont pampered us saying that the connection will be ok right after we do the troubleshooting on so on lah , be specific man ! jangan lepas tangan . i am so tired with maxis . lepas ni sudah . kalau pas ni ak tengok orang orang maxis jual broadband kat tepi jalan , memang aku sound tepek kalau die cuba datang and nak jual ngan aku . huh !
maaf , penulis agak emosi . bukan apa , hak kita sebagai pengguna selalu dimanipulasi dan ditidakkan . nak mengadu dekat tribunal pengguna pon rasa macam leceh , yela , kita ni orang orang biasa je , maxis tu pulak jenama besar , menang pulak la kita kalau lawan dengan dia kan ?
so penulis hanya boleh bersabar saja . huh ( sambil melepaskan nafas panjang )
....
here goes the story , maxis broadband adalah satu alatan yang paling sampah yang maxis pernah keluarkan ( im not going to compare broadband korang dengan mine because i knew the coverage also depending on our location ) but hey , i stayed at shah alam and to be exact , i live besides the I- city , so takkan coverage kurang . logik lah kan ?
then , 2 hari lepas internet sangat la azab , slow nak mampus ! so penulis pon top up la rm 28 dekat akaun dengan harapan internet tu pon akan la bergerak indah laju dan permai . tapi then , hampeh ! penulis hampa . macam xxxxxx gak connection die . penulis masih bersabar ..
Maxis masih meneruskan kejian mereka . tadi penulis pon topup la lagi RM18 sebab penulis need to use internet dengan kadar yang laju , nak siapkan kerja kan but then , to my suprise 13 minit selepas penulis terima mesej yg penulis telah berjaya menambahnilai kelajuan internet , maxis kemudian menghantar mesej peringatan bahawasanya kuota penggunaan penulis sudah hampir ke limit dan penulis perlu untuk menambahnilai LAGI !
and i was like , fukkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk ! kepala ngoknek kau maxis !
and this is the proof :
first message ive received :
Content:
RM0.00 Maxis Broadband - You have successfully purchased the top up package. The charges will be billed into your account. Thank you
Time: 17/04/2011 14:43:19
second message ive received :
Content:
RM0 MaxisBB-You are nearing quota. Log on to MyAccount Portal to buy quota as low as RM8 & cont to enjoy internet browsing. Call 1800822000 for more info
Time: 17/04/2011 14:56:12
Sila lihat kepada beza masa mesej yang penulis terima . 13 minit man ! come one la maxis , kalau nak tipu pon , hantar la mesej tu lepas 100 minit ke , 230 minit ke , ni tidak ! right after 11 minit . bodoh ke tidak dia ni ?
serius ! enough is enough ! i will terminate this maxis yang keji . tu belum cakap lagi pasal kredit handphone yang berkurang secara sendiri kan ? taknak ajaib pulak maxis ni . kau ni maxis , memang buat orang hilang rasa sabar kau taw tak ? rasa macam nk pijak lantas patah patahkan saje broadband kau ni lepas tu aku buat kau jadi door stopper . huh ! ( wah , tertekan sangat ni )
to maxis people ( if you read this )
i used to work with celcom before and i knew exactly what system you guy used to do your work . so please dont lied when people call asking about this bullshit broadband , dont pampered us saying that the connection will be ok right after we do the troubleshooting on so on lah , be specific man ! jangan lepas tangan . i am so tired with maxis . lepas ni sudah . kalau pas ni ak tengok orang orang maxis jual broadband kat tepi jalan , memang aku sound tepek kalau die cuba datang and nak jual ngan aku . huh !
maaf , penulis agak emosi . bukan apa , hak kita sebagai pengguna selalu dimanipulasi dan ditidakkan . nak mengadu dekat tribunal pengguna pon rasa macam leceh , yela , kita ni orang orang biasa je , maxis tu pulak jenama besar , menang pulak la kita kalau lawan dengan dia kan ?
so penulis hanya boleh bersabar saja . huh ( sambil melepaskan nafas panjang )
....
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Sunday, April 17, 2011
Kejinya kau maxis !
I will not talk much . Penat dengan maxis yang ntah ape ape ni . im going to use Unifi after this . screw u maxis !
here goes the story , maxis broadband adalah satu alatan yang paling sampah yang maxis pernah keluarkan ( im not going to compare broadband korang dengan mine because i knew the coverage also depending on our location ) but hey , i stayed at shah alam and to be exact , i live besides the I- city , so takkan coverage kurang . logik lah kan ?
then , 2 hari lepas internet sangat la azab , slow nak mampus ! so penulis pon top up la rm 28 dekat akaun dengan harapan internet tu pon akan la bergerak indah laju dan permai . tapi then , hampeh ! penulis hampa . macam xxxxxx gak connection die . penulis masih bersabar ..
Maxis masih meneruskan kejian mereka . tadi penulis pon topup la lagi RM18 sebab penulis need to use internet dengan kadar yang laju , nak siapkan kerja kan but then , to my suprise 13 minit selepas penulis terima mesej yg penulis telah berjaya menambahnilai kelajuan internet , maxis kemudian menghantar mesej peringatan bahawasanya kuota penggunaan penulis sudah hampir ke limit dan penulis perlu untuk menambahnilai LAGI !
and i was like , fukkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk ! kepala ngoknek kau maxis !
and this is the proof :
first message ive received :
Content:
RM0.00 Maxis Broadband - You have successfully purchased the top up package. The charges will be billed into your account. Thank you
Time: 17/04/2011 14:43:19
second message ive received :
Content:
RM0 MaxisBB-You are nearing quota. Log on to MyAccount Portal to buy quota as low as RM8 & cont to enjoy internet browsing. Call 1800822000 for more info
Time: 17/04/2011 14:56:12
Sila lihat kepada beza masa mesej yang penulis terima . 13 minit man ! come one la maxis , kalau nak tipu pon , hantar la mesej tu lepas 100 minit ke , 230 minit ke , ni tidak ! right after 11 minit . bodoh ke tidak dia ni ?
serius ! enough is enough ! i will terminate this maxis yang keji . tu belum cakap lagi pasal kredit handphone yang berkurang secara sendiri kan ? taknak ajaib pulak maxis ni . kau ni maxis , memang buat orang hilang rasa sabar kau taw tak ? rasa macam nk pijak lantas patah patahkan saje broadband kau ni lepas tu aku buat kau jadi door stopper . huh ! ( wah , tertekan sangat ni )
to maxis people ( if you read this )
i used to work with celcom before and i knew exactly what system you guy used to do your work . so please dont lied when people call asking about this bullshit broadband , dont pampered us saying that the connection will be ok right after we do the troubleshooting on so on lah , be specific man ! jangan lepas tangan . i am so tired with maxis . lepas ni sudah . kalau pas ni ak tengok orang orang maxis jual broadband kat tepi jalan , memang aku sound tepek kalau die cuba datang and nak jual ngan aku . huh !
maaf , penulis agak emosi . bukan apa , hak kita sebagai pengguna selalu dimanipulasi dan ditidakkan . nak mengadu dekat tribunal pengguna pon rasa macam leceh , yela , kita ni orang orang biasa je , maxis tu pulak jenama besar , menang pulak la kita kalau lawan dengan dia kan ?
so penulis hanya boleh bersabar saja . huh ( sambil melepaskan nafas panjang )
....
here goes the story , maxis broadband adalah satu alatan yang paling sampah yang maxis pernah keluarkan ( im not going to compare broadband korang dengan mine because i knew the coverage also depending on our location ) but hey , i stayed at shah alam and to be exact , i live besides the I- city , so takkan coverage kurang . logik lah kan ?
then , 2 hari lepas internet sangat la azab , slow nak mampus ! so penulis pon top up la rm 28 dekat akaun dengan harapan internet tu pon akan la bergerak indah laju dan permai . tapi then , hampeh ! penulis hampa . macam xxxxxx gak connection die . penulis masih bersabar ..
Maxis masih meneruskan kejian mereka . tadi penulis pon topup la lagi RM18 sebab penulis need to use internet dengan kadar yang laju , nak siapkan kerja kan but then , to my suprise 13 minit selepas penulis terima mesej yg penulis telah berjaya menambahnilai kelajuan internet , maxis kemudian menghantar mesej peringatan bahawasanya kuota penggunaan penulis sudah hampir ke limit dan penulis perlu untuk menambahnilai LAGI !
and i was like , fukkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk ! kepala ngoknek kau maxis !
and this is the proof :
first message ive received :
Content:
RM0.00 Maxis Broadband - You have successfully purchased the top up package. The charges will be billed into your account. Thank you
Time: 17/04/2011 14:43:19
second message ive received :
Content:
RM0 MaxisBB-You are nearing quota. Log on to MyAccount Portal to buy quota as low as RM8 & cont to enjoy internet browsing. Call 1800822000 for more info
Time: 17/04/2011 14:56:12
Sila lihat kepada beza masa mesej yang penulis terima . 13 minit man ! come one la maxis , kalau nak tipu pon , hantar la mesej tu lepas 100 minit ke , 230 minit ke , ni tidak ! right after 11 minit . bodoh ke tidak dia ni ?
serius ! enough is enough ! i will terminate this maxis yang keji . tu belum cakap lagi pasal kredit handphone yang berkurang secara sendiri kan ? taknak ajaib pulak maxis ni . kau ni maxis , memang buat orang hilang rasa sabar kau taw tak ? rasa macam nk pijak lantas patah patahkan saje broadband kau ni lepas tu aku buat kau jadi door stopper . huh ! ( wah , tertekan sangat ni )
to maxis people ( if you read this )
i used to work with celcom before and i knew exactly what system you guy used to do your work . so please dont lied when people call asking about this bullshit broadband , dont pampered us saying that the connection will be ok right after we do the troubleshooting on so on lah , be specific man ! jangan lepas tangan . i am so tired with maxis . lepas ni sudah . kalau pas ni ak tengok orang orang maxis jual broadband kat tepi jalan , memang aku sound tepek kalau die cuba datang and nak jual ngan aku . huh !
maaf , penulis agak emosi . bukan apa , hak kita sebagai pengguna selalu dimanipulasi dan ditidakkan . nak mengadu dekat tribunal pengguna pon rasa macam leceh , yela , kita ni orang orang biasa je , maxis tu pulak jenama besar , menang pulak la kita kalau lawan dengan dia kan ?
so penulis hanya boleh bersabar saja . huh ( sambil melepaskan nafas panjang )
....
5 comments:
maxis ke, celcom ke..
ReplyDelete
semue same je.... hehe
Santan berlada : kontes senyuman mahalaiman : in a process of subsribing it ;) cant wait . mesti laju macam roket . hehe
ReplyDelete
sham : yup . taw xpe . semua same . padehal dorang semua buy internet line from telekom . so better subscribe unifi . thats y until now telekom tak boleh keluarkan broadband . kalau dorang keluarkan broadband , alamat bungkus lah maxis bagai itu . huh . i wish !
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
u pkai quota brape?
ReplyDeleteI punye broadband laju aje, tgk youtube xpyh buffer.
but have to top up every few days. this month my broadband kne byr RM100++
Baru broadband, belom bill hp lg =.=
i pakai yg sebulan more than 100++ tu u . macam sial ke tidak ? sangat tertekan , ni pon arini baru pergi bayar lagi 100 buck . mmg dah hilang sabar . fortunely unifi dah boleh pakai dekat komersial ni , screw u maxisssss ! huh !
ReplyDeleteOh by all means! please use Unifi. You wont regret it! haha
ReplyDeletemaxis ke, celcom ke..
ReplyDeletesemue same je.... hehe
Santan berlada : kontes senyuman mahal
aiman : in a process of subsribing it ;) cant wait . mesti laju macam roket . hehe
ReplyDeletesham : yup . taw xpe . semua same . padehal dorang semua buy internet line from telekom . so better subscribe unifi . thats y until now telekom tak boleh keluarkan broadband . kalau dorang keluarkan broadband , alamat bungkus lah maxis bagai itu . huh . i wish !